何もかもがなくなったら(if everything were to disappear)

(日本語は英文の下にあります)

 

f:id:My_ego_talking:20201111174217j:plain

Helix planetary nebula - らせん星雲


Have you ever imagined everything to be gone?
What if everything we know would disappear?
No trees, and no nature itself,
no family, no people even,
there would be no clouds, no sky, no sun, no stars.

When I imagined that I started crying like a child.
I would have no feelings, my appearance, my name, my role, nothing.
'Even no "me"?' I questioned myself. Then I cried aloud and tears coming out as two rivers.

 

 

 


                                                          …silence…

 

 


"Then what remains?" I thought.

If I tried to imagine the nothingness of everything, "something" was in it.

What is that?

I felt like it was there all the time watching. It's been around for the whole time, and it seems like it's been watching or maybe just purely existing.


Isn't the world we see as a fact just our "perception"?

Our facts may not be true to someone else.

When you think about it like that, it feels like your head is expanding.

 

 

 

                                                          …silence…

 

 

If I stayed like that for a while, I felt gratitude and calmed down.

 

There is meaninglessness to this world. Nevertheless, we are still alive.



何もかもがなくなったらと想像してみたこと、ありますか。
知っているすべてがなくなったら、どうなるのでしょうか。
木々がない、自然自体がない、
家族はいない、人々もいない、
雲もない、空はない、お日様もいない、星もない。

と想像してみたら、子供のように泣きだしました。
気持ちもない、私としての姿、名前、役割、何もない。
「私」もいないの?ってなりました。すると、声を出してもっと激しく涙が出ました。


                 

 

 

                  …沈黙…

 

 


そうしたら、何が残るのか?と考えました。

想像してみたら、「何か」がその中にありました。

それは何?

ずーっとそこにいて、見ているような気がしました。

ずーっと、永遠まで存在していて、見てきてくれているような、あるいは、ただの存在かもしれません。


我々が事実として捉えてる世界は、ただの「捉え」ではないでしょうか。

私達の事実は他の誰かにとって事実じゃないかもしれません。という風に考えると、頭が広がるような感じになります。

 

 

 

 


                  …沈黙…

 

 

 


しばらくそのままだったら、感謝が湧いてきて、落ち着きました。

 

この世の中には無意味さがあります。それにかかわらず我々が生き続けています。