今の瞬間の完全な受入/Complete acceptance of the moment

Whilst listening to this/これを聞きながら…

 

www.youtube.com

 

一人でいることはネガティブなことと見なすことができますが、私の意見では、自分自身を深く発見できるし、自分自身の根底に行くことさえできる大きな機会です。あなたが持つ信念、小さな儚い考え、他人と一緒にいたらそれらに気付かず、後であなたに内なる苦しみをもたらします。一人でいる時は他人のエネルギーに影響されにくいので、大好きですが、同時に、自分にこの広大な孤独を感じさせるのが難しくもあり、それが空虚さをもたらすこともあります。そうすると、他の人と一緒に楽しむべきだという思考が出てきます。それから、私はこの気持ちを完全に感じたことがあるかと自問しています。私の人生のほとんどを通して、今の私の目から見ると、最も困難なことは、起こったことを完全に受け入れることでした。私はいつもある種の不満を持っていました。それがどれほど小さかったとしても、それは常に外の出来事に対する抵抗をもたらしました。そして、抵抗は内面のストレス、痛み、苦しみをもたらしました。私はその時の状況ではなく、どこか別の場所にいたいと思っていました。そして、その気持ちにいることはまったく快適ではありません。だから、幸せな場所にいることを想像してみました。ユートピア
現在の状況を完全に受け入れることは少し難しいかもしれませんが、不可能ではありません。今の瞬間は完璧ではないかもしれませんし、あなたが望んでいた、期待したものではないかもしれませんが、それのすべて見てみると。あなたの期待、願い、それらを手放し、そしてただ現在の瞬間を受け入れます。そして完全に受け入れることは、あなたが今の瞬間に抵抗を持っていないことを意味します。

 

私にもできますか?

______________________________

Being alone can be considered a negative thing, but in my opinion it is a great opportunity to discover yourself deeply and even go to the roots of yourself. Your beliefs, small fleeting thoughts, unnoticed when you are with others, but later bring you inner suffering. . I love to be by myslef, because I am then not affected by other people's energies, but at the same times, sometimes I find it difficult to let myself just feel this vast loneliness, which sometimes brings about emptiness. Then I tend to think I ought to have fun with other people. Then I ask myself if I have ever felt this feeling in its entirety. Throughout most of my life, looking through the eyes of my current self, , the hardest thing was to COMPLETELY accept the happening. I have always had some kind of dissatisfaction. No matter how small it was, it always brought resistance toward the outside happening. And resistance caused inner stress, pain, and suffering. I wanted to be somewhere else, not in that current situation. And being in that feeling is not at all comfortable. So I tried imagining myself to be in a happy place, utopia.

 

But, is it possible? It might be a bit hard, but not impossible, to completely accept the current situation. It might not be perfect or what you have wanted, expected, but see all that. Your expectations, wishes, to let go of them, and just accept the current moment. And by complete acceptance I mean you no longer have any resistance to the current moment.

 

Can I do that?