死と命

イギリスを出る前の最後の数日間、私の夜と日は恐怖と不安でいっぱいでした。新型コロナウイルス。最初は大丈夫でしたが、友人や家族からの毎日の警告とニュースは私を非常に不快にさせました。ウイルスが出現したエリアを通過することについて考えたら...友人が私に尋ねました:「あなたは何を恐れていますか?」驚いたことに、自分でも答えを知らなかったので、答える前に考えなければなりませんでした。 「私は、死ぬこと、自分が想像した未来が叶わないこと、完全に消えることを恐れています。」それを口にしたら自分自身に微笑んで、熟考し続けました。死ぬことはそんなに簡単なことです。物理的に消えます。それが私の心胆を寒からしめました。私が地球の表面から消える可能性は、そんなに突然でありえますか?接触を避けようとも考えましたが、同時に、フライトがキャンセルされない場合、すべてが順調に進む場合は...この道を歩きます。私は何が起こっても大丈夫だと確信しており、恐れに立ち向かい、それについてパニックにならないようにします。

それは私が人間の人生がいかに脆弱であるかを考えさせました。 好きなものに関する見方が一瞬で変わります。 私がしがみついて、私が一生懸命に働いてきたものは、無意味になります。 この瞬間にはこれらは助けにはなりません。 お金と呼ばれる紙も、まだ存在しない薬を買うことができませんし。 過去の私の人生を振り返りました。 私は今までどのように生きてきましたか。私たちは、それらをあの世に連れて行くかのように、私たちがしがみついている「富」に制約されています。 このしがみつきがなければ、私たちはどんなに自由になれるでしょう。 終わりのない欲望によって口述されている即時の満足よりも何が重要なのかと思いました。

新型コロナウイルス、飛行機の故障、自動車事故など、多くの手段があることがわかりました。しかし、私はこの瞬間に恐怖に屈しないと決めました。

 

In the last few days before leaving the UK, my nights and days were filled with fear and anxiety. Coronavirus. At first I was fine, but the daily warnings from my loved ones and the news made me very uncomfortable. The thought of going through the area where the virus appeared ... A friend asked me: "What are you afraid of?" Surprised, I had to think before answering, as I didn't know the answer myself. "I'm afraid of dying, of not experiencing a futute I imagined for myself, of disappearing completely." I smiled to myself and continued pondering. How easy it is to die. Physically disappear. And that made my blood run cold. Can the possibility of me disappearing from the face of the Earth be so sudden? I contemplated to avoid any contact, but at the same time, if the flight is not canceled, if everything goes smoothly ... I will go this route. I am convinced that I will be okay no matter what happens and try to face the fears and avoid panicing about it.

It made me think about how fragile human life is. The way you look at things you love, changes in an instant. The things that I cling to, for which I have been working so hard for, become meaningless. They don't help in these moments. With paper called money, I still can't buy a medicine that doesn't exist. I looked back on the past. How have I lived till now. How we are constrained by the "riches" that we cling to as if we would take them with us to the other world. What freedom would we have without this clinging. I was wondering  what is more important than the instant gratification that is being dictated by unending lust.

I found out whether the coronavirus, or the failure of the plane, or the car accident, there are many means, but I decided that fear would not aggravate me at this exact moment.